Akční nabídka

  • AKČNÁ CENA !!
  • Extrémna odolnosť, nosnosť 1 000 kg !!
  • Pozinkovaná konštrukcia a ložná plocha.
  • prevoz širokej škály materiálov
  • bezkonkurenčná priestupnosť terénom
  • Najpredávanejšie ATV vyvážačka v ČR a SR
  • Možno zakúpiť samostatnú hydraulickú ruku
  • Nosnosť až 2 000 kg !
  • Dosah hydraulickej ruky 3,2 m
  • Vyrobené v Estónsku !!!


Reklamní banner




Články o štvorkolkách a príslušenstvo

Štvorkolky od JPJ Forest s.r.o.

Štvorkolky ponúkané firmou JPJ Forest

 Spoločnosť JPJ Forest má v ponuke rad profesionálnych ATV štvorkoliek renomovaných značiek, ako sú napríklad Arctic Cat, TGB alebo Polaris.

Spoločnosť ponúka od týchto renomovaných značiek ATV určené pre bežnú prevádzku alebo aj športové využitie, ale hlavnú ponukou spoločnosti je ponuka robustných pracovných štvorkoliek, ktoré sú určené najmä pre prácu v lese.

Technické parametre pracovných štvorkoliek:

technicke_parametra_ctyrkolek

Motor štvorkoliek

Pre pohon štvorkoliek je používaný zážihový spaľovací motor. V dnešnej dobe sa na štvorkolky usadzujú štvortaktné zážihové motory, ktoré sú chladené núteným obehom chladiacej kvapaliny. Samozrejme je stále kladený väčší dôraz aj na zmenšenie rozmerov motorov pre úsporu miesta a zvýšenie výkonu štvorkolky, zníženie spotreby paliva a hlavný dôraz sa kladie na emisie výfukových plynov. To sú hlavné dôvody pre použitie týchto motorov. Predtým bol do štvorkoliek dodávaný tiež zážihový motor, ale ten bol iba dvojdobý a chladený vzduchom. Dnes je už len málo štvorkoliek (a to skôr menších výkonov) vybavených chladením pomocou cirkulácie vzduchu. Tieto menšie štvorkolky sú vybavené jednovalcovými štvortaktovými zážihovými motormi na rozdiel od pracovných štvorkoliek, ktoré sú ponúkané s dvojvalcovými motormi. Napríklad u pracovnej štvorkolky Polaris 35 Sportsman XP 850 Forest je použitý dvojvalcový motor 850 SOHC EFI, vyznačujúci sa najvyšším výkonom vo svojej triede. Motor je usadený na ráme štvorkolky pomocou gumových silentblokov pre čo najnižšie vibrácie motora a pohodlie pri jazde. Na každom valci sú 4 ventily, výkon motora je až 77 HP, čo túto štvorkolku radí medzi jednu z najsilnejších pracovných štvorkoliek. Už v názve spomínaná konštrukcie motora SOHC, ktorá sa vyznačuje zdvojenými vyvažovacími hriadeľmi, zaisťuje vyššie otáčky motora, dokonalejšie spaľovanie a citlivý chod.

„Nový motor Sportsman XP konštruovaný s myšlienkou know-how, je v dnešnej dobe asi najlepším konštrukčným riešením motorov v celom odvetví štvorkoliek. Viac koní, rýchlejší akcelerácie, lepšia ergonómia. “

Prevodovka štvorkoliek

Prevodovka je u pracovných štvorkoliek používaná trojrýchlostná, z toho dve rýchlosti sú určené pre jazdu vpred a jedna je pre jazdu vzad. Z dvoch rýchlostí vpred je jedna rýchlosť určená pre bežné používanie a druhá rýchlosť je takzvaná pracovná rýchlosť, ktorá je zredukovaná pre vysoké ťahové nároky. Prevodovka je tiež vybavená neutrálom, ale chýba synchronizácia medzi rýchlosťami.

Variátor štvorkoliek

Variátor je prevodovka s plynulou zmenou prevodového pomeru. Pri vyradenom neutrálu variátor roztáča kolesá prevodovky pre ľahší preradenie rýchlosti. Pri zaradenej rýchlosti a pri nízkych otáčkach je variátor odpojený a preklzáva po remeňa. Radenie rýchlosti sa musí vykonávať za pokoja stroje, to znamená, že štvorkolesové musí stáť na mieste a otáčky motora sa pohybujú vo voľnobežných otáčkach. Variátor je uspôsobený na to, aby nastavil taký prevodový pomer, kedy otáčky motora majú najvyšší krútiaci moment a účinnosť.

Rám štvorkoliek

Hlavnú nosnou konštrukciou štvorkoliek je jednotný rám, ktorý je zvarený z oceľových rúrkových a jäckelových profilov. Na prednej časti rámu je usadený motor, väčšinou aj navijak pre vytiahnutie štvorkolky pri zapadnutie, ďalej pokračuje prevodovka, rozvodovka, nádrž a vzadu nájdeme závesné zariadenie. Tieto všetky komponenty sú uložené pod plastovou kapotážou štvorkolky. Vpredu sú k rámu pripevnené dve kolesá, ktoré sú uchytené každé na výkyvnom odpruženom ramene pre pohodlie vodiča, v zadnej časti je uchytená zadná odpružená náprava.

Brzdy štvorkoliek

Brzdový systém má štvorkolka zložená z ovládania bŕzd pomocou páčok na rukovätiach riadidiel, hydraulického vedenia brzdovej kvapaliny a troch brzdových kotúčov – tie môžu byť buď dvojpiestikové alebo štvorpiestové. Pri stlačení brzdovej páky na rukoväti sa pomocou piesta a brzdovej kvapaliny vytvorí tlak vo vedení až k pístkům na brzdových kotúčoch. Tie vytvorí požadovaný tlak na brzdové doštičky, ktoré sa pritiahnu k brzdovému kotúču k čo možno najvyššiemu brzdnému účinku. Na predných kolesách je každé kolo vybavené kotúčovou brzdou a na zadnej náprave je len jedna kotúčová brzda. Tá je len jedna z dôvodu nižšieho brzdného účinku a z dôvodu toho, že zadná náprava nie je vybavená diferenciálom.

Riadenie štvorkoliek

U štvorkoliek sa pre ovládanie používajú riadidlá, podobná ako sú na motocykloch. Riadidlá sú vybavené na pravej strane ovládaním plynu pomocou páčky pre palec vodiča a skratovacie zapaľovanie pre vypnutie motora. Na oboch stranách sú brzdové páčky a spätné zrkadlá. Ovládanie prednej nápravy je pomocou hriadeľa upevnenie medzi riadidlami a posilňovačom riadenia alebo pri starších typoch štvorkoliek riadenie hrebeňovej alebo ťahadlové.

Kolesá – pásy štvorkoliek

Pracovné štvorkolky sú vybavené nízkotlakými pneumatikami s krásnym vzorom. To má využitie obzvlášť v teréne pre lepšiu trakciu alebo proti utuženie pôdy. Nevýhodou je vyššia trecí odpor. Firma JPJ Forest má vo svojej ponuke aj možnosť vybavenia štvorkolky pásy. Snežné pásy nakupuje od zahraničných výrobcov TJD, Tatou, Prospector, PTH Car Tracks. Výrobou pásov pre celoročné používanie sa zaoberá kanadská firma TJD. Pásy od firmy TJD sú ako jediné homologované pre prevádzku po pozemných komunikáciách. Pásy pre celoročné používanie TJD X-GEN III majú ľahkú, prepracovanú konštrukciu a majú najnižšie valivý odpor zo všetkých pásov na trhu. Aj pri nasadení pásov sa štvorkolka chová veľmi svižne, dobre sa ovláda, rýchlo reaguje na použitie plynu, maximálna rýchlosť je u pásov o 10% – 20% nižšie. Konštrukcia týchto pásov umožňuje za pomoci montážnych sád a špeciálnych adaptérov (pre každý model iný typ) nasadenie na akúkoľvek pracovnú štvorkolku dostupnú na našom i svetovom trhu. Výmena kolies za pásy je veľmi rýchla a jednoduchá. Vďaka dobrému odpruženie pásov a patentovanému systému STS 4 s tříložiskovým uložením hlavného prevodu a veľkej styčnej ploche pásu je jazda po nespevnenom povrchu, kde je použitie pneumatík už takmer nemožné, veľmi pohodlná a plynulá. Ďalšou výhodou pri nasadení konštrukcie s pásmi je, že svetlá výška štvorkolky sa zvýši o 127 mm, čo má výhodu hlavne pri práci v lese alebo pri vyjazdených koľajach. Pásy sú vyrobené z kvalitnej a dlho trvanlivé zmesi gumy, nepoškodí je sneh ani blato, piesok alebo štrk, sú odolné aj voči rázom alebo pretrhnutiu pri jazde v lese. Vďaka použitiu pásov sa z pracovnej štvorkolky stane pracovný stroj, ktorý je možný použiť naozaj do akéhokoľvek počasia alebo terénnych podmienok.

Našu kompletnú ponuku pásov na štvorkolky môžete nájsť v tejto kategorii.

Prodávané značky

JPJ Forest Vahva Jussi Vares